My Blog has moved! Please click the image to redirect to my new homepage
http://lh5.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/Seze18s1CeI/AAAAAAAAJAQ/roRhR93GN7g/bgr_header%20copy.jpg

Gambar dgn flash atau cahaya sedia ada (ambient)

, , Tuesday, August 26, 2008

Dua gambar ni saya ambil semasa pertunangan Burn & Ayang di Senaling, Kuala Pilah.
Owh..nanti gambar diorang saya upload kemudian. Di rumah Ayang ada sebuah kolam besar..dan diorang ok aje bila saya nak ambik portrait diorang kat situ. Nanti saya postkan kat sini. Thank you Burn..dia order satu lagi album untuk tunang tersayang.

Gambar yang pertama pakai flash, tapi yang kedua pakai cahaya matahari dari sebelah kanan gambar (ada tingkap kat situ) Sekali lagi, dua mood yang berbeza bila diteliti gambar ni..Mungkin sesetengah orang prefer gambar yang pakai flash tu..terang, clear, baju nampak terang semua, makeup pun nampak cantik..

Gambar yang satu lagi tu ceritanya..majlis ni dibuat siang hari, agak cerah tapi subjek kelihatan kusyuk dan memikirkan banyak benda di dalam kepala.(agak-agak saya la). Gambar nampak timbul sikit sebab ada tambahan contrast (hidung nampak mancung sikit). Gambar pertama agak flat dgn cahaya yang sekata.Saya cuba nak menghidupkan gambar tu dgn elemen-elemen macam tu. Banyak lagi kena belajar dan mata photographer kena lagi sharp dari lens kemeranya untuk mengabadikan kenangan terindah.

Related Posts :



0 comments:

Post a Comment