My Blog has moved! Please click the image to redirect to my new homepage
http://lh5.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/Seze18s1CeI/AAAAAAAAJAQ/roRhR93GN7g/bgr_header%20copy.jpg

Gambar passport anyone?

, Sunday, September 14, 2008

Minggu lepas saya kena apply Visa dengan family. Dalam application form ada diorang mintak gambar untuk dokumen Visa tu. Nasib baik diorang ada bagi guideline macamana rupa gambar yang boleh digunapakai. Ini termasuklah, saiz, warna background dan expression muka. Err..sorry lah, gambar buat muka-muka kelaka tu tak boleh digunapakai. haha. Saya buat template dlm photoshop dan hantar kedai untuk print 4R.

Yang paling susah sekali nak ambik gambar anak saya. Tak reti nak duduk diam. Kena suap kudap-kudap barulah diam sekejap. Sekejap je.. pastu dia buat lawak balik.

Dalam byk-byk tu, satu je yang boleh pakai.



Saya risau tak boleh lulus gambar ni sebab ada shadow kat leher dia tu. Alhamdulillah boleh pakai. Janji muka terang katanya. Saya nak cepat, cuma pakai satu lighting aje. Kalau pakai dua bijik lighting, semuanya akan terang, takde shadow. Nak ambik gambar yg simple macam ni pun sebenarnya pun struggle jugak.

Agaknya gambar mana yang terpilih? Sila bagi komen anda kalau sudilah.. Thanks

Gambar setting after this jump.


Related Posts :



3 comments:

  1. kuireena said...

    he's always gorgeous when he smiles like that..kan.. :D

  2. Lanz said...

    Saling tak tumpah..

  3. molliesa said...

    hehe..cumel sungguh!

Post a Comment