My Blog has moved! Please click the image to redirect to my new homepage
http://lh5.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/Seze18s1CeI/AAAAAAAAJAQ/roRhR93GN7g/bgr_header%20copy.jpg

Tips on group photo

, Tuesday, November 11, 2008

Kadang-kadang, subject & photographer kena saling bekerjasama jugak untuk dapatkan gambar yang menarik. Entry kali ni saya pinjam gambar dari majlis Mai & Zali. Selalunya, gambar group photo kita dapat macam ni...takde yang salah, tapi dari segi teknikal, pemilihan background saya agak tak menarik dan busy jadi saya kena depend dgn subject untuk diorang punya expression dan emotion untuk mengalih perhatian dari background tu. Pose yg control, safe dan tak seragam.

Sebab kawan-kawan Mai ni sporting, saya nak diorang tunjuk happy & ceria la sikit. Haa...kan?
Tapi yang ni, idea saya yang merapu sikit...haha

Related Posts :



2 comments:

  1. Anonymous said...

    sweet yer gambar ni...suka mai tgk..expecially gambar yang ketiga tu...heheh..
    abg lan...mggu ni mai gie belah lelaki kat terengganu...nak pesan kopok leko tak??

  2. Lanz said...

    Thanks Mai! Nanti boleh tengok gambar korang di sana. Keropok lekor?..kecik tapak tangan nyiru ditadah..:)

Post a Comment