My Blog has moved! Please click the image to redirect to my new homepage
http://lh5.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/Seze18s1CeI/AAAAAAAAJAQ/roRhR93GN7g/bgr_header%20copy.jpg

Work in Progress 2

Tuesday, April 14, 2009

Dah dapat tools dan software yang secukupnya, bermula pula kerja-kerja idea kreatif. Kalau asyik browsing dan tengok homepage atau blog yang menarik memang memenatkan lebih-lebih lagi kalau kita nak design homepage yang baru. Saya memang tak pandai sangat bab-bab mereka laman web ni tetapi kalau nak install template dan ubah sikit-sikit tu okeylah. Jadi berbalik dengan kerja-kerja kreatif ni saya guna old school tools ajelah. Kertas dan pen. Idea memang laju turun mencurah-curah. Kalau buat design di depan monitor memang tak dapat beri tumpuan. (Asyik browsing ke sana ke mari)

Konsep saya kali ni biarlah simple dan straight to the point. Contohnya?..macam homepage google. Simple je...seketul, orang terus nak pakai. Saya combine aje blog dan official homepage sebab leceh nak maintain dua-dua. Link ke portfolio akan ditonjolkan sejelas-jelasnya. Ini khas untuk client dan orang baru nak berkenalan dengan Lanz photography. Mungkin, saya pun akan buat yang sama kalau tengok blog orang lain. Saya akan tengok gambar/hasil kerja dahulu barulah saya akan fikir nak baca blog. Tetapi tak semua orang macam tu, ada orang memang suka baca luahan perasaan orang lain dan berkongsi cerita.

Buku nota ni saya bawa dari Malaysia, penuh dengan lakaran-lakaran dan idea photography. Dulu ada pakai PDA, Tungsten T2 tapi battery dah kong! Teknologi sekarang dah jauh ke hadapan dari PDA tu. Macam Iphone...semua ada! Kamera, PDA, GOS, Internet, Alarm Clock, Music Player, Nak Blog, Tweeter..fuh semua ada belaka.Nasib baik saya tak hairan sgt dengan benda-benda ni..Dulu benda ni dipanggil Big Boys Toys, la ni..tak tau la releven lagi atau tidak..Semua orang dah ada satu.

http://lh3.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/SePK7Fp_MuI/AAAAAAAAI68/mdbmU6PRf_w/DSC_4803.jpg

Related Posts :



0 comments:

Post a Comment