My Blog has moved! Please click the image to redirect to my new homepage
http://lh5.ggpht.com/_GDSbJt-LMgg/Seze18s1CeI/AAAAAAAAJAQ/roRhR93GN7g/bgr_header%20copy.jpg

Percaya pada diri sendiri

, Sunday, January 18, 2009

Pernahkah anda rasa anda boleh melakukan sesuatu yang mustahil dan tak pernah anda buat tetapi anda teruskan juga tanpa BANYAK berpikir panjang. Ya, dulu saya ada banyak semangat macam ni. Saya cuma perlu satu suara hitam/negatif yang perlu untuk mematahkan semangat dan membuat saya berfikir semula. Selalunya orang-orang di sekeliling anda yang memberi sokongan dan galakan walaupun di belakang kita, mereka gelakkan kita. Itulah pentingnya org-org di sekeliling anda untuk memberi anjakan dan harapan.

Saya tak pernah main skate tapi semangat nak try dan belasah aje mengatasi segala-galanya. Kawan-kawan pun ada join membakar semangat untuk praktis selalu. Luka-luka dan seliuh tak usah cerita. Hasilnya, dengan selamba pergi kelas sejauh 2 km pakai inline skate. Terkenang zaman dulu...Semuanya bermula dengan angan-angan nak main extreme game.



Seronok dapat main skate balik..ice skating tak banyak beza. Nasib baik skill ada lagi walaupun dah 10 tahun tinggalkannya. Kena cari balik semangat yang macam dulu-dulu. Mungkin agaknya sekarang kurang berangan, byk masa berdepan dengan realiti. Tetapi, kalau bersungguh2 dan selalu praktis, angan2 akan jadi realiti.

pic coutesy kuireena.blogspot.com


Type rest of the post here

Related Posts :